FABRICAI-KOKEMUKSIA: PREMIUM ACCOUNTING OY

Palvelu on mennyt positiivisen yllätyksen pohjalle. Kirjanpitäjät, jotka sitä päivittäin käyttävät, ovat sitä mieltä että sopivan tyyppisille asiakkaille FabricAI:n tekoälystä on iso hyöty ja apu.

JOHANNA HÄMÄLÄINEN, johtava kirjanpitäjä ja osakas, Premium Accounting

Premium Accounting - Asiakastarina

Premium Accounting Oy on Helsingissä vuonna 2007 perustettu tilitoimisto ja osa Premium Groupia. Tilitoimiston lisäksi samoissa tiloissa toimii lakitoimisto Premium Law Oy, ja yhteensä yritys työllistää 40 ammattilaista. 

Premium toimii kokonaisvaltaisen talous- ja lakiasianhoidon edelläkävijänä: asiakkaalle halutaan olla niin ikään kokonaisvaltainen kumppani, jolta saa henkilökohtaista palvelua sekä laki- että talousalan kysymyksissä. Premiumin ammattilaisten pysyessä ajan tasalla ja ennakoidessa tulevaa, voi asiakas itse keskittyä rauhassa olennaiseen.

TEKOÄLYSTÄ NYKYAIKAINEN RATKAISU OSTOLASKUPROSESSIIN

Premiumin johtava kirjanpitäjä ja osakas Johanna Hämäläinen kertoo, että yrityksessä on pohdittu paljon strategiaa ja tulevaisuuden tavoitteita. Jo pohdintojen alkuvaiheessa nousi esiin ajatus siitä, että tiettyjä toimenpiteitä kannattaisi automatisoida. 

Yrityksessä alettiin pohtia tekoälyn tarjoamia automaation mahdollisuuksia.

Isot tilitoimistot käyttävät jo aika paljon tekoälyä ja automatisointia. Haluamme myös pärjätä siinä kilpailussa, jotta saamme pidettyä toiminnan kannattavana. Myös yleisen kiinnostuksen ja tuttavieni kautta olen kuulostellut tekoälyä puolella korvalla jo monta vuotta. Tiesin, että mahdollisuuksia on.

Etenkin aikaa vievä ostolaskujen käsittely nähtiin Premiumissa kohteena, jonka voi hoitaa perinteisiä tapoja tehokkaammin. Näin kirjanpitäjillä olisi mahdollisuus panostaa entistä vahvemmin asiakkaalle arvoa tuottavampaan työhön, kuten henkilökohtaiseen konsultointiin. 

Toimintojen tueksi päätettiin ottaa kotimaisen FabricAI:n ratkaisu, jossa tekoäly hoitaa ostolaskujen käsittelystä merkittävän osan kirjanpitäjän puolesta. Kirjanpitäjän aika vapautuu hyödyllisempiin tehtäviin.

Tämä oli konkreettinen keino lähteä lähestymään tekoälyä ja toimintojen automatisointia. Ei meillä ole resursseja ruveta itse rakentelemaan teknisiä toteutuksia näihin – etenkin kun miettii, että tämä on jo valmiina. 

Meillä ei ollut ennakko-odotuksia. Olen omasta mielestäni realisti, enkä odottanut että tekoäly pelastaa maailman ja tekee meille kaiken. Palvelu on mennyt positiivisen yllätyksen puolelle. Kirjanpitäjät, jotka sitä päivittäin käyttävät, ovat sitä mieltä että sopivan tyyppisille asiakkaille FabricAI:n tekoälystä on iso hyöty ja apu. Olen ollut tyytyväinen, että se ajaa asiansa.

HELPPO JA SELKEÄ PROSESSI

Käytännön hyötyjen lisäksi Hämäläisen kokemus tekoälystä ja sen käyttöönotosta on positiivinen. Uuden asian omaksuminen ja käyttö on ollut alusta alkaen helppoa.

Prosessi on selkeä ja simppeli – ei ole mitään järjetöntä himmeliä rakennettu, joten se on helppo omaksua. Koulutuksessa koko juttu on hyvin visualisoitu, joten siinä pystytään muutamalla dialla kertomaan ne tärkeät asiat ilman, että on pitkiä esityksiä. Tykkään selkeydestä ja suorasta kommunikoinnista. Etenkin alussa selkeys oli etu. 

Myös tekoälyä paljon hyödyntävät kirjanpitäjät ovat kokeneet käytön helpoksi.

Myös kirjanpitäjien mielestä FabricAI on selkeä. Ei ole tarvittu mitään jättimäistä koulutusta ja moneen kertaan asioiden kertaamista. Oppi on mennyt aikalailla kertaopilla perille, eli selkeästi sitä on helppo käyttää. 

ASIANTUNTEVA PALVELU TUKENA

Tekoälyn käyttöönoton jälkeen FabricAI pitää asiakkaan kanssa säännöllisesti seurantapalaverin. Asiakas saa toteutuneista tapahtumista myös analytiikkaraportin, joka katsotaan läpi yhdessä FabricAI:n yhteyshenkilön kanssa. Hämäläinen kertoo olevansa tyytyväinen asiakaspalveluun. 

Seurantapalaverit ovat toimineet hyvin. Ne aikataulutetaan ja hyvissä ajoin sovitaan seuraava, joten ne eivät jää roikkumaan. Palaverit ovat olleet tehokkaita ja tiiviitä ja niissä keskitytään asiaan, mikä on hyvä, koska meillä on aina kauhea kiire kaikilla.

Premium on saanut tekoälystä työkalun, jonka ansiosta yrityksessä kyetään suunnittelemaan paremmin myös tulevaa. 

Nyt me tiedämme, mitä pystymme tekemään ja missä olemme tällä hetkellä. Nyt itsellä mieli jo miettii, miten sitten jatkossa ja tulevaisuudessa – mitä lisää. On tavallaan jo siellä se oma ajatus.

Jos haluat tietää, miten tekoäly voisi helpottaa teidän yrityksenne ostolaskuprosessia, ota yhteyttä niin katsotaan yhdessä tarkemmin!

LATAA OPAS OSTOLASKUJEN
KÄSITTELYN AUTOMATISOINTIIN.

Haluatko tietää lisää ostolaskuprosessin automatisoinnista ja tehostamisesta? Lataa 24-sivuinen oppaamme täyttämällä alla oleva lomake, niin opit automatisoinnin perusteet ja sen hyödyt. Saat myös vinkkejä eri automaatioratkaisujen vertailuun.

Opas - Ostolaskujen käsittely

LATAA OPAS
OSTOLASKUJEN
KÄSITTELYN
AUTOMATISOINTIIN.

Haluatko tietää lisää ostolaskuprosessin automatisoinnista ja tehostamisesta? Lataa 24-sivuinen oppaamme täyttämällä alla oleva lomake, niin opit automatisoinnin perusteet ja sen hyödyt. Saat myös vinkkejä eri automaatioratkaisujen vertailuun.

Opas - Ostolaskujen käsittely

Ota yhteyttä

Haluatko tietää lisää palveluistamme tai saada sen käyttöösi? Ota meihin yhteyttä, niin katsotaan yhdessä miten voisimme auttaa juuri sinun yritystäsi.